Vid frågor rörande Göteborgs universitets gemensamma IT-tjänster kontakta Servicedesk på telefon 031-786 2020 eller via epost: support@gu.se
SMS-information:
Du som är anställd eller studerar vid Göteborgs universitet kan få information via SMS vid allvarligare incidenter och driftstörningar. Huruvida SMS skickas ut avgörs av incidentens art, omfattning och påverkansgrad och bedömningen görs från fall till fall.
Kontakta oss via e-post: driftinfo@gu.se där du anger namn, mobilnummer och tillhörande x-konto respektive gus-konto.
Avregistrera dig genom att skicka ett meddelande till
driftinfo@gu.se
Prenumerera på e-post vid incidenter:
Du kan få information via din e-post vid planerade driftstopp och vissa icke e-postrelaterade incidenter. Huruvida e-post skickas ut avgörs av incidentens art, omfattning och påverkansgrad och bedömningen görs från fall till fall. Du startar och pausar din prenumeration via menyn Prenumeration till vänster.
Anmäl driftstörning
All felanmälan vid driftstörningar ska ske genom telefon
031-786 2020 eller via e-post på adressen support@gu.se
Planerade servicefönster
Planerat systemunderhåll (servicefönster) genomförs vanligtvis den tredje onsdagen i månaden.
Läs Driftinfo i din smartphone / läsplatta
Använd din telefon eller läsplattas webbläsare för att logga in på Driftinfosidan. Där presenteras en anpassad version av Driftinfo för din smartphone eller läsplatta.