transparent gif
Driftinformation

Problem att läsa e-post i Portalens webb-mail

Efter lördagens (16/8) uppdatering av Student och personalportal har några användare rapporterat om problem att läsa Portalens webb-mail.
Texten i mailen har försvunnit.
Detta drabbar användare som använt grön bakgrund i webbmailen och varit inloggade någon gång från lördag tills felet rättades till på måndagen.
För att lösa problemet måste man som användare tömma webbläsarens cache-minne.
För att tömma cachen i Internet Explorer gör så här:
Klicka på Verktyg/Tools- Välj Internet options - Under \"Browsing history\" väljer du \"Delete\" och sedan \"Temporary internet files\" samt godkänner raderingen
Gör samma procedur med valet \"Cookies\"
För användare av webbläsaren Firefox, gör så här:
Klicka på \"Verktyg\" - välj \"Rensa ut känslig data\", bocka för \"Cache\" samt \"Kakor\" och bekräfta

Tillbaka  



Göteborgs universitet Tel 031-786 0000 (vx)
© Göteborgs universitet 2011